onsdag 12 augusti 2009

Mornin'!

Nu vaknade jag sadar tidigt igen, klockan ar bara 7 am och jag ska inte vara i skolan forran om en och en halv timme. Det ar riktigt kallt har pa mornarna, sitter i tjockaste morgonrocken och fryser. Hettan kommer runt 11, da ar det en riktig varmebolja!

Igar akte jag och Vince till skolan for att lamna in lite papper som vi behovde fylla i, kvinnan i receptionen sa att betygen var lite "weak" eftersom jag hade fyllt i dem sjalv med en stampel fran rektorn.. Men hoppas det gar bra iallfall. Jag fick en tid hos "the councellor" pa mandag da skolan egentligen borjar. Hm.
Sen tog vi ett varv runt skolan igen, vi traffade tva larare, en kallades "Mr G" och var jattetrevlig. Han var art-teacher. Den andra kvinnan var och jattetrevlig men jag minns inte hennes namn men hon haller english-classes och jounalistik och sa att jag garna fick vara med och skriva skoltidningen om jag ville. Cool!


Sen at vi yoghurt-glass, peanutbutter and cheesecake. Healthy! But it was goood.
Och sen hamtade vi Nancy fran jobbet, de ville att jag skulle aka med sa jag kunde halsa pa hennes kollegor, de var lite nyfikna pa tjejen fran Sverige. Jattetrevliga de med! Efter det tog vi en svang forbi The Mall, jag hittade Vans-affaren. Saaa mycket fina vans och allt man kan onska sig!

Sen akte vi hem och gjorde en sallad for vi skulle pa middag hos deras kompisar! Det var tre familjer dar, och vi. En familj var valdigt religios, pappan var pastor. Innan middagen fick vi sta i en cirkel runt middagen och halla hander allihop och sa bad pastorn, han bad for mig att saker ska ga bra det kommande aret. Jag tyckte anda att det var ganska fint att han bad for mig!
Sen at vi kycking med pasta-ris (pasta som ser ut som ris...) med majskolvar och brod och sallad. Gottttti. Alla var valdigt hogljudda och stolta over sin kristendom. Sen kom sonen i huset hem, han hette Ryan och ar 20 ar. Vi borjade prata massor, och han var jattetrevlig ocksa. Han sa att han var intresserad av att aka pa Blink-konserten sa nu kanske jag har en ride dit. Han ska dessutom ga pa skolan som ligger brevid min, sa han erbjod sig att skjutsa mig till skolan i sin bil! Awesome!

Vi stannade dar tills klockan 9 pm ungefar, sen akte vi hem, tog en liten svang med Sadie, the dog. And then I went to sleep.

Snart ska vi aka till skolan igen och ta mitt foto till The Student Bodycard som alla elever maste ha for att komma in i skolan, det ar som ett ID typ.
Sen ska den andra killen som ar min mojliga skjuts till konserten och tva tjejer i min alder komma over och sa ska Vince grilla! Hamburger-bbq!

Lovi lovi!

3 kommentarer:

Miss Bad Luck sa...

Skulle nog kunna sätta en slant på att Ryan är mer intresserad av den söta tjejen från Sverigen än Blink.... ahhahahah

D sa...

Hahahah. han sa att han skulle ga till kyrkan nu pa sondag om jag var dar *blink blink*

Hoppas du mar bra, miss bad luck! har din man kommit hem yet?

Enannan sa...

Härligt - mindre än två dygn och grabbarna står redan i kö. KOM HEM!

Allt låter så roligt och spännande, verkar som att ni har fullspäckat schema... Jag saknar dig så mycket. Ring snart!

Mams