tisdag 18 augusti 2009

Andra dagen och jag lever

Japp, da var en och en halv skoldagar avklarade!
Jag blev klar med motet med the counselor vid lunch-tid igar sa jag fick ga direkt till cafeterian utan att kanna nagon dar. SA HIMLA MANGA ELEVER PA SKOLAN! Jag satte mig ner ute pa skolgarden, dar alla ater sin skollunch. Ja, de ater utomhus pa grasmattor eller pa bankar ute, sa mysigt! Sen kom en tjej fram till mig som jag trffade i kyrkan i sondags, hon var jattetrevligt med hennes kompisar var riktiga fjortisar...! Riktigt otrevliga och kollade pa mig som om jag var en riktg LOSER och pratade inte med mig. Forutom en tjej som var jattetrevlig, vi har samma english class aven. English ar mitt favoritamne, vi har en riktigt cool larare som verkligen verkar bra pa alla satt och sa lyssnar han pa bra musik :B Han spelade Jimi Hendrix i klassrummet medan vi fyllde i ett papper om vad vi ville utveckla oss i. Jag traffade tre schyssta killar dar: Spencer, Andres and Patrick. Tjejerna ar lite svara att fa kontakt med, de ar liksom pa sin vakt typ. Men en tjej bjod in mig till sin "forfest" innan the big Toga-dance pa fredag! Alla ska kla sig i toga-klanningar i skolan och sen ha dem pa festen i skolan pa kvallen! Jag vet inte an om jag ska ga, men det verkar som det kommer bli kul.

Idag hade jag US history, (ganska trakig lektion, vi pratade om kalkoner, pocahontas och att USA ar uppbyggt pa girigheten efter pengar. TYP.) US government (sort of USA-politik tror jag, det var en knepig lektion), Algebra (HAHA, kul kul, bra att jag inte ens har godkant i matte och ska lasa en advanced class of math! well, lets see how that goes), Art (kostar tydligen asmycket att ta denna klass, 50 dollar... men man far allt material da. traffade nagra intressanta typer har. bland annat en tjej som kande en svensk tjej som jag fick traffa och prata svenska med, Lena), English och PE (Physical education - idrott, som jag ska byta).

Det ar valdigt annorlunda i skolan har jamfort med sverige. Till exempel sa kunde man fa, om man la till $6 sa kunde man fa sitt skolfoto-foto retucherat!!! ALLTSA! Jag stor mig, alla tjejer har kanner nog en stor press pa sig att se perfekta ut varje dag. men killarna ar coola och jag har traffat ett par schyssa tjejer ocksa!

Nu blir det TV-time och macka och Reese's, mina nya favoritgodisar ^^ peanutbutter-godis.

Take care!

5 kommentarer:

Inger sa...

Oj,vad mycket nya intryck du får på bara ett par dagar.Du måste bli ganska trött i huvudet. Tag det lugnt med tjejerna, kontakten blir nog bättre när de lär känna dig.

Kram från oss i Tomta/Grisslehamn

Enannan sa...

Du kommer att regera i matteklassen :)

Vad roligt att du redan fått en del kontakter och att det vankas party redan. Jag ringer dig i helgen.

Puss!

Unknown sa...

Hihi, det låter som riktig high school det där :) Svårt att läsa matte på engelska också D: men du kommer klara avre'! <3

- sa...

wuhuhuhu! jag är så FASCINERAD. körpå, jag antar att du tar alla med storm...!

Unknown sa...

Ja det låter som att du får smaka på baksidan av att vara vacker.. klart att de är lite avvaktande :P
Jag har sett Clueless så jag vet :))
Familjen Idhozan tycker att du ska läsa ART och sponsrar dig gärna....Pengarna har du på ditt konto i början av veckan, så styr upp det.
Vi saknar dig och jag lääängtar tills du kommer hem och kan berätta om alla upptåg och hur du blev prom queen och framröstad finaste leendet, populäraste tjejen osv osv.... Jag vill höra mer om de bitchiga tjejerna.. Detta är ju bättre än "The Hills" på MTV..
Puss gumman...Din styvmor ;)